Wednesday, October 6, 2010

30/11/2009-Έξι συν μία θέσεις για την πληροφόρηση

1.
Η πληροφόρηση δεν είναι δωρεάν, όπως διατυμπανίζουν οι μεγαλοεπιχειρήσεις ΜΜΕ και οι μιμητές τους. Είναι ακριβή. Χρειάζεται διαρκώς εντεινόμενη εξιδείκευση σε μια σειρά διαφορετικών πεδίων, δηλαδή μη αμειβόμενο χρόνο και εργασιακό κόπο.

2.
Η φτηνή πληροφόρηση λέγεται παραπληροφόρηση. Η παραπληροφόρηση είναι η πληροφόρηση αυτών που δεν έχουν τον χρόνο και το χρήμα που απαιτούνται για να πληροφορηθούν, αλλά και το μέσο που τους κρατάει υποτελείς. Ο λαϊκισμός και η συνωμοσιολογία είναι κυριολεκτικά "η γνωστική χαρτογράφηση του φτωχού" (Jameson).

3.
Η πληροφόρηση δεν είναι χόμπι αυτών που μπορούν να παίξουν παραγωγικό ρόλο στον εκδημοκρατισμό της πληροφορίας. Είναι πολιτικό χρέος και αναγκαιότητα.

4.
Η πληροφόρηση δεν είναι ατομικό εγχείρημα. Είναι συλλογικό.

5.
Η πληροφόρηση δεν χρειάζεται αλάνθαστες αυθεντίες. Χρειάζεται την ενεργή και διαδραστική συμμετοχή της γενικής ευφυίας.

6.
Δεν έχει λόγο ύπαρξης η "εθνικά ιδιοσυγκρασιακή" πληροφόρηση σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία. Κάθε πληροφόρηση που υποτάσσεται αμαχητί στον συρμό των "τοπικών ιδιομορφιών" είναι παραμορφωτική της αλήθειας και εκπορεύεται εκ του πονηρού.

7.
Το πεδίο της άγνοιας μεγαλώνει με γεωμετρική πρόοδο σε μια κοινωνία όπου η ισχύς στηρίζεται στην φρενήρη αύξηση των πεδίων γνώσης. Θεώρησε λοιπόν ως δεδομένη την άγνοιά σου. Δεν υπάρχει "υποκείμενο που γνωρίζει". Υπάρχουν υποκείμενα που αλληλοβοηθιούνται στον αγώνα κατά της κοινής τους άγνοιας.